Klub horolezců Hrádek

Oficiální stránky horolezeckého klubu

Skály v okolí horolezecké chalupy Klubu horolezců Hrádek nad Nisou

Sektory v okolí:
Císařské údolí |  Fellerovka |  Horní skály |  Kozí hřbety, Ostrý vrch |  Janovice v Podještědí |  Skály u Jítravy |  Skály u Rynoltic |  Jonsdorf |  Oderwitzer Spitzberg |  Oybin |  Weißbachtal |

Naše tipy na lezení

Smrtka:

Přímá jižní - Nádherná cesta a tak trochu odvážná. Stojí za přelezení. Více informací zde

Vůbec celá tato skála je krásná  a hodí se i pro začátečníky.

10 nejnovějších cest

91. NAROZENINY, (HRADBY, Skály u Rynoltic), VII RP (JPK), , 15. 5. 2020, Martin Hoetzel, Lukáš Bludský. vpravo od dubu žlábkem a spárou ke kruhu, obloučkem zleva na temeno (poznámka:poněkud solivé. kruh čhs pozink, lepidlo vinylester fischer.)
BEZ ROUŠKY A NA POHODU, (LIBERECKÁ, Horní skály), VII (JPK), , 27. 4. 2020, Radek Černický, Petra Hornová. Středem pilíře mezi Břízovou a Šikmou spárou přímo k borháku. Od borháku přímo rovně ke spáře (jištění) poté přes vodorovnou spáru a horní rajbas na hřeben. Učesnou variantou na vrchol. Celá linie je úplně přímo rovně přes borhák.
KORONÁČOVÝ KOUTEK, (SKALSKO, Kozí hřbety, Ostrý vrch), III (Písk.Sasko), , 16. 4. 2020, Zdeněk Strnad(2), Tomáš Ramseidl. Koutem vpravo od cesty Pohorní příprava pod střechovitý převis, pod ním vpravo a na temeno.
KRÁTKÁ HRANA, (JANOVICKÝ KUŽEL (VALERIÁN), Janovice v Podještědí), VIIb RP (Písk.Sasko), , 11. 4. 2020, Petr Hartig. přepadem z předskalí (bh) na Z hranu, po ní na polici, plazením doleva a jako St.c. na v.
NOUZOVÝ STAV, (JANOVICKÝ KUŽEL (VALERIÁN), Janovice v Podještědí), VIIIa (Písk.Sasko), , 15. 3. 2020, Petr Hartig. středem V stěny na polici a jako St.c. na vrchol
SPÁRKA, (MALÁ KULIČKA, Kozí hřbety, Ostrý vrch), IV (JPK), , 17. 1. 2020, Jacob Trültzsch. In der Ostseite Riss und links zur Kante und den "Český ježek" z.G (Vom Riss auch rechtshaltend Wand über Buckel)
ČESKÝ JEŽEK, (MALÁ KULIČKA, Kozí hřbety, Ostrý vrch), VI (JPK), , 17. 3. 2019, Andreas Huke, M.Großer. Rechts in der Bergseite überhängende Wandstufe und stumpfe Kante z G.
EPILOG, (CVIČNÁ VĚŽ , Horní skály), IXc (JPK), , 11. 10. 2018, Martin Suk a Samuel Maštálko. z údolí převislou stěnou přes dva borháky ke kruhu údolní cesty a tou na vrchol. (poznámka:1PP Sam Maštálko Xa)
HUGO NA DOVOLENÉ, (HAVRAN V POLESÍ, Skály u Rynoltic), VIIIc (JPK), , 1. 9. 2018, Radek Černický, Kamil Krečman. Nástup nejvíc vlevo v údolní stěně stejně jako c."Údolí traverzová" . Přes hodiny asi 7m vzhůru poté doprava k (1.k) . Dále traverz doprava za hranu do spáry tou přes (2.k) ke (3.k). Od třetího kruhu mírně doleva a namáhavě přes převis k dodatečně dodanému bh. na vrchol. (poznámka:Nejsem si jist s klasifikací rád upravím po přelezu někoho jiného.)
ČACHTICKÁ PANÍ, (HAVRAN V POLESÍ, Skály u Rynoltic), VIIc (JPK), , 7. 2018, Radek Černický, Kamil Krečman, Pavel Farský. Stejně jako cesta "Hugo na dovolené" od prvního kruhu této cesty traverz doprava na kazatelnu (hodiny). Poté přímo rovně přes kruh na vrchol. (poznámka:Neměl by se cvakat druhý kruh cesty Hugo na dovolené.)