Klub horolezců Hrádek

Oficiální stránky horolezeckého klubu

Skály v okolí horolezecké chalupy Klubu horolezců Hrádek nad Nisou

Sektory v okolí:
Císařské údolí |  Fellerovka |  Horní skály |  Kozí hřbety, Ostrý vrch |  Janovice v Podještědí |  Skály u Jítravy |  Skály u Rynoltic |  Jonsdorf |  Oderwitzer Spitzberg |  Oybin |  Weißbachtal |

WEIßBACHTAL
BÖHMISCHE DIANAWAND |  BÖHMISCHES HORN |  BÖHMISCHES TOR |  FUCHS |  GRÜNER HUND |  GRENZKOGEL |  HEIDETURM |  KLEINER GRENZKOGEL |  LESSEWAND |  MEHLSACK |  NÖRDLICHER UHUSTEIN |  SCHMUGGLER |  STRAßBERGTURM |  SÄCHSISCHE DIANAWAND |  SÜDLICHER UHUSTEIN |  THIELKNOPF |  WEIßBACHSPITZE |  WEIßBACHTURM |

SÄCHSISCHE DIANAWAND

Skály
Obr.: SÄCHS. DIANAWAND, 2018_07, FOTO P. FAJGL

Obr.: Radek Černický 2019

Obr.: SÄCHS. DIANAWAND (VL.) A BÖHM. DIANAWAND (VPR.), 2018_07, FOTO P. FAJGL

ALTER WEG, II (Písk.Sasko), , Z jihozápadu přes stupňovitou stěnu na vrchol.
HÖHLENWEG, II (Písk.Sasko), , Z jeskyně šikmou stěnou na severozápadní straně vzhůru na balkón a dál jako "Alter Weg" na vrchol.
WINTERHART, VIIa (Písk.Sasko), , Vpravo od "Nordriss" stěnou (kruh) na polici, rajbasovou hranou doprava ukloněnou ruční spárou na vrchol.
NORDRISS, VI (Písk.Sasko), , Spárou na severovýchodní straně přímo na vrchol.
RUF DES SÜDENS, VIIc (Písk.Sasko), , Nalevo "Nordriss" přes dva kruhy na vrchol. (poznámka:RP VIIIa)
ABENDWAND, VIIb (Písk.Sasko), , Napravo "Septemberweg" koutem na porostlý balkón. Stěnou rovně přes 2 přidané kruhy na vrchol.
TROSTWEG, VIIa (Písk.Sasko), , Na severní straně mezi "Abendwand" a "Septemberweg" po trhlinách až nakonec. Doprava u zářezu na vrchol.
SEPTEMBERWEG, VI (Písk.Sasko), , Zcela vlevo na severní straně po krátké hraně k jeskyni. Sokolíkem na balkón a krátkou stěnou doleva k doprava ubíhající spáře, touto na vrchol.
VARIANTE ZUM SEPTEMBERWEG (NORDOSTVARIANTE), VI (Písk.Sasko), , Od sokolíka traverz doleva ke kazatelně. Pak vpravo po hraně ke spáře.
GIPFELFREUNDEWEG, VIIa (Písk.Sasko), , Jako "Septemberweg" k díře, pak traverzem úplně doleva do východní stěny (přidaný kruh). Východní stěnou přímo na vrchol.
VARIANTE ZUM GIPFELFREUNDEWEG (VARIANTE), VIIb (Písk.Sasko), , Nalevo originálního nástupu přes stropový převis k traverzu.
VARIANTE ZUM GIPFELFREUNDEWEG (EXPLOSION), VIIIb (Písk.Sasko), , Po východní hraně z malého balvanu (skok), přes stropový převis a rovně nahoru k "Gipfelfreundeweg" a dál na vrchol.
ZWEI DÄCHER, VIIc (Písk.Sasko), , Zcela vpravo na jižní straně trhlinou pod stropový převis a doleva ubíhající krátkou ruční spárou pod 2. stropový převis (přidaný kruh). Doprava přes tento po hraně na vrchol.
VARIANTE ZU ZWEI DÄCHER (DRITTES DACH), VIIIb (Písk.Sasko), , Napravo "Zwei Dächer" přes velký převis nalevo přes 2. stropový převis. Jako přes "Zwei Dächer" na vrchol.
SÜDOSTWEG, V (Písk.Sasko), , Zcela napravo v jižní stěně pod stropový převis sokolíkem nahoru a doleva jako "Rechter Schartenweg" na vrchol.
RECHTER SCHARTENWEG, IV (Písk.Sasko), , V pravé časti jižní stěny nalevo od hrany na balkón. Doprava na vrchol.
MITTLERER SCHARTENWEG, III (Písk.Sasko), , Uprostřed jižní stěny rovně na vrchol.
LINKER SCHARTENWEG, III (Písk.Sasko), , V levé části jižní stěny spárou na vrchol.
SCHMALE WAND, VI (Písk.Sasko), , Nalevo "Levé cesty průrvy" stěnou přes přidaný kruh na balkón. Vpravo spárou na vrchol.

Naše tipy na lezení

Smrtka:

Přímá jižní - Nádherná cesta a tak trochu odvážná. Stojí za přelezení. Více informací zde

Vůbec celá tato skála je krásná  a hodí se i pro začátečníky.

10 nejnovějších cest

WSPIN!, (KRKAVEC, Fellerovka), IXb RP (Písk.Sasko), , 10. 4. 2021, Michal Reichl stř. Dalibor Mlejnek. Středem SV převislé stěny přez BH do spárky a po hřebeni na vrchol
ANTIŠPEK, (CELŇÁK, Císařské údolí), VIIIc (Písk.Sasko), , 5. 11. 2020, Radek Černický, Petra Hornová, Petr Červeň. Nástup přímo od Pašerácké stezky. Při levé hraně přes 3bh pod vrcholovou hlavu. Dále obtížně přes převis kolem 4.bh na vrchol. (poznámka:Hodně dobře jištěno.)
SKOROSPORTOVKA PRO VIKTORII, (HRÁDECKÝ ROH, Císařské údolí), VIIIb (Písk.Sasko), , 23. 9. 2020, Radek Černický, Petra Hornová, Stanislav Petrůj. Doprava ubíhající rampou pod převis, dále přímo přes dva BH na velký balkon. Namáhavě přes převis (kruh) a přímo k BH a na vrchol. (poznámka:Aby vás, kvůli možnému pádu na balkon, spolulezec dobře jistil, je lepší na balkóně dobrat . Kolem kruhu lahůdka s potřebou přidržet špičku pod převisem.)
LEVÁ ÚDOLNÍ SPARA, (HRÁDECKÝ ROH, Císařské údolí), VI (Písk.Sasko), , 24. 8. 2020, Radek Černický, Petra Hornová. Levou údolní sparu vzhůru asi tři metry mírně vlevo a plotnu pod zeď, traverzu doprava a zorostlim komínem na vrchol. (poznámka:Trochu hůř jištěno.)
HOLKY TO CHTĚJ TAKY, (HRÁDECKÝ ROH, Císařské údolí), VI (Písk.Sasko), , 24. 8. 2020, Radek Černický, Petra Hornová. V severní štěně pravou sparou tvořící písmeno "A" přímo na polici přímo přes bh stěnou ke kruhu.
DUHOVKA, (MALÁ KULIČKA, Kozí hřbety, Ostrý vrch), IX (JPK), , 1. 8. 2020, Ondřej Sojka. Levou údolní hranou n.v.
ÚDOLNÍ SOKOLÍK, (MALÁ KULIČKA, Kozí hřbety, Ostrý vrch), VIIb (JPK), , 1. 8. 2020, Ondřej Sojka, Vladimír Sojka. Středem údolní stěny do sokolíku a jím n.v. (poznámka:Boží)
INTIMNÍ KOUTEK, (HRÁDECKÝ ROH, Císařské údolí), VI (Písk.Sasko), , 12. 7. 2020, Radek Černický, Petra Hornová. Stejně jako cesta "Pětka pro Standu" až na balkón a odtud doleva asi 5 metrů a lahodným koutem nahoru na vrchol.
HNUS FIALOVEJ, (HRÁDECKÝ ROH, Císařské údolí), VI (Písk.Sasko), , 7. 2020, Radek Černický, Petra Hornová. Stejně jako cesta "Pětka pro Standu" až na balkón a odtud doleva asi tři metry a doprava ubíhající puklinou na vrchol.
PRŮLEZOVÁ, (HRÁDECKÝ ROH, Císařské údolí), III (Písk.Sasko), , 7. 2020, Radek Černický, Petra Hornová. Od Jihovýchodu traverz doprava kolem vyvráceného stromu do velkého kouta. Průlezem v koutě na předvrchol.